Główna

Naszą witrynę przegląda teraz 7 gości 

q

 
Gminny Ośrodek Kultury w Goraju

Uwaga!

Email Drukuj PDF

Gminny Ośrodek Kultury w Goraju


na czas remontu


został przeniesiony do Urzędu Gminy w Goraju


Prosimy nie dzwonić pod numer 84 685 80 43

 

 

kontakt: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

 

Przepraszamy za utrudnienia



 

Gra wiejska z Dymitrem w tle

Email Drukuj PDF

Uczestnicy pierwszej „Gry wiejskiej z Dymitrem w tle” , jaka odbyła się 8 lipca 2012 roku w Goraju, mogli poczuć się jak w grze komputerowej. Przemierzając ulice miejscowości  przy pomocy mapy, napotykali na swojej drodze różne postacie, po to by rozwiązywać zagadki i wykonywać zadania związane z przeszłością i teraźniejszością Goraja.

Do udziału w grze zgłosiło się siedem czteroosobowych drużyn. Zadaniem „O” było przygotowanie nazwy i elementu charakterystycznego w wyglądzie. I tak wśród graczy pojawiły się drużyny o takich nazwach jak: Sikawkowy Team, Jamakashi, Cicho Szaleni, Biało – Niebiescy, Malinówki, Średniaki, Szach Mat. Głównym celem każdej drużyny było odnalezienie skarbu Dymitra czyli jego Testamentu. Zanim jednak odnaleźli miejsce ukrycia skarbu, musieli rozwiązać dziesięć zadań u dziesięciu postaci. Zadania miały różny charakter: sportowy, artystyczny, historyczny, lingwistyczny.  U Księdza okupem było powiedzenie  Siedmiu Grzechów Głównych lub Głównych Prawd Wiary natomiast zadaniem było wymienić patronów parafii Goraj oraz podać ich atrybuty. Spotkanie z Maryną wiązało się z okupem w postaci pięknego bukietu kwiatów lub ziół, zadaniem było odśpiewanie piosenki ludowej lub patriotycznej. Na swojej drodze drużyny musiały jeszcze spotkać Niebieską Damę, Zielona Damę, Włóczykija, Chłopa, Żyda, Artystę, Sportowca. Niebieska Dama mówiła w trzech językach, uczestnicy zabawy musieli odgadnąć w jakich. Zielona Dama żądała od drużyn odnalezienia nagrobka na cmentarzu z daną inskrypcja, Żyd zagadywał graczy logicznymi zagadkami, Chłop oczekiwał na zdjęcie z jastrzębiem, Włóczykij oprowadzał po rynku gorajskim i dopytywał jakie budynku przed laty stały w miejscu obecnych. Artysta prosił uczestników o wykonanie rysunku herbu Goraja, a Sportowiec sprawdzał celność rzutów do kosza na Orliku.  Po wykonaniu dziewięciu zadań i zebraniu broni średniowiecznej  (obrazek z bronią: sztylet, miecz, berdysz, buzdygan, kusza, kiścień, korbacz, nadziak, włócznia)  od każdej Postaci mogli przystąpić do zadania kulminacyjnego u Mentorki. Po odpowiedzeniu na pięć wylosowanych przez siebie pytań, otrzymywali zagadkę wierszowaną naprowadzającą do skarbu. Na mecie gry czekał na uczestników Duch Dymitra, który odczytał testament. Wszyscy gracze mogli posilić się przy ognisku, a następnie zostały odczytane wyniki zabawy. Gra nie był ograniczona czasowo, dlatego też zwycięzcami zostali Ci, którzy zdobyli największą ilość punktów: Sikawkowy Team.

Gra odbyła się z okazji 635 rocznicy lokacji Goraja.

Gra wiejska odbyła się w ramach projektu „Zdrowo, bezpiecznie, aktywnie i zabawowo” realizowanego przez Grupę Nieformalną ‘Cebularze” działającym przy Gminnym Ośrodkiem Kultury oraz  Urzędu Gminy, Szkoły Podstawowej, Gimnazjum w Goraju, Gminnej Biblioteki Publicznej dofinansowanego ze środków: Programu „Działaj Lokalnie VII” Polsko – Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, Fundację Fundusz Lokalny Ziemi Biłgorajskiej, Gminę Miasto Biłgoraj, Gminę Biłgoraj i Gminę Zwierzyniec.

 

 

Postacie GorajaWłóczykij oprowadzaMaryna żądziWszystkie drużyny

 

Gra wiejska

Email Drukuj PDF

Już 8 lipca 2012 roku


Pierwsza gra terenowa w Goraju


Godz. 14.00


Zgłoś swój udział!


Wejdź do gry!

 


Regulamin „Gry wiejskiej z Dymitrem w tle”

 

1. Organizatorem Gry jest Grupa Nieformalna „Cebularze” przy współpracy Gminnego Ośrodka Kultury, Urzędu Gminy, Szkoły Podstawowej oraz Gimnazjum w Goraju.

2. Impreza realizowana jest w ramach projektu „Zdrowo, bezpiecznie, aktywnie i zabawowo”, którego koordynatorem jest Paweł Kuraś,

3. Imprezę dofinansowano ze środków:  Programu "Działaj Lokalnie VII" Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce i Fundację Fundusz Lokalny Ziemi Biłgorajskiej, Urząd Gminy Biłgoraj, Urząd Miasta Biłgoraj, Urząd Miejski w Zwierzyńcu.

4. Gra będzie miała miejsce 8 lipca 2012 roku o godz. 14.00 rozpoczyna się przed budynkiem Gminnego Ośrodka Kultury w Goraju. Kończy o godz. 17.00 w miejscu finału.

5. Celem „Gry wiejskiej z Dymitrem w tle” jest: jest upamiętnienie 635 -lecia Goraja poprzez rozwiązywanie zadań i zagadek związanych z historią, kulturą, społecznością, religią, topografią Goraja; Poprzez dobrą zabawę zostaną połączone różne formy aktywności: sprawnościowa, intelektualna, artystyczna, w taki sposób by mieszkańcy mogli lepiej poznać swoją miejscowość i jej historię. Pozwoli to przyswojenie pewnej dawki wiedzy podczas znakomitej zabawy, zgodnie z mottem:„ Powiedz mi, a  zapomnę, pokaż a zapamiętam, pozwól mi dotknąć a zrozumiem”. Rozrywka ta służyć ma także integracji uczestników, którzy w duchu rywalizacji, ale jednocześnie w przyjaznej atmosferze spędzą ciekawie i aktywnie swój wolny czas.

6. Uczestnikami gry mogą być zespoły 4 – osobowe złożone z osób powyżej 14 roku życia, niepełnoletni zobowiązani są do przedstawienia pisemnej zgody od rodziców na udział w zabawie.

7. „Gra wiejska z Dymitrem w tle” polega na rozwiązywaniu zadań, zagadek (łącznie 10) na tematy wymienione w pkt. 5.

~

Szczegóły realizacji tych zadań zostaną podane uczestnikom Gry tuż przed jej rozpoczęciem.

~

W wykonywaniu zadań musi uczestniczyć cały zespół

~

Poszczególne zadania wykonuje się według kolejności podanej na karcie uczestnictwa

~

Uczestnicy mogą poruszać się po Goraju pieszo, rowerem, hulajnogą, na rolkach, ale nie autem, motocyklem itp.

~

Drużyny nie mogą konsultować się między sobą i nawzajem sobie pomagać, powinny pracować całkowicie indywidualnie, ale również bez szkody dla konkurujących drużyn. Za niezdrową rywalizację lub wzajemną pomoc drużynom będą odejmowane punkty. W przypadku poważnego naruszenia regulaminu przez uczestnika gry, złamania zasad fair play, utrudniania gry innym graczom bądź niszczenia wskazówek, w dowolnym momencie gry organizatorzy mają prawo odebrania zespołowi karty i wykluczenia go z gry.

~

Gra toczy się w normalnym ruchu miejskim.

~

Każdy z uczestników odpowiada za siebie, porusza się po miejscowości zgodnie z przepisami ruchu drogowego.

~

Ewentualne ubezpieczenie na czas trwania gry pozostaje w gestii uczestników

~

8. Organizatorzy nie zapewniają dla osób uczestniczących w Grze opieki medycznej.

9. Warunkiem uczestnictwa w Grze jest zgłoszenie zespołu w Gminnym Ośrodku Kultury w Goraju do dn. 29 czerwca 2012 r. Każdy zespół otrzyma potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia (kartę drużyny), a następnie informacje niezbędne do rozpoczęcia gry.

10. Podczas Gry każdy Zespół musi posiadać sprawnie działający telefon komórkowy, za pośrednictwem którego będzie mógł (w razie konieczności) skontaktować się z Organizatorem.

11. Poprzez nadesłanie zgłoszenia do udziału w Grze uczestnik wyraża zgodę na: wzięcie udziału w Grze na warunkach określonych w niniejszym regulaminie oraz przetwarzanie przez Organizatorów danych osobowych uczestnika w zakresie niezbędnym dla przeprowadzenia Gry (zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.09.1997 (Dz. U. nr 133 poz. 883).

12. Zwycięża zespół z największą ilością punktów na mecie, przy remisie decydujący będzie czas przybycia na metę.

13. Dla zwycięskiej drużyny przewidziano nagrodę główną. Pozostali uczestnicy otrzymają drobne upominki.

14. W kwestiach dotyczących przebiegu Gry, nieprzewidzianych niniejszym regulaminem, a także w zakresie interpretacji niniejszego regulaminu, głos rozstrzygający należy do Organizatora.

15. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wprowadzenia zmian z regulaminie z ważnych przyczyn.

16. Dla uczestników zostanie zorganizowane spotkanie wprowadzające (przedstawienie ogólnych zasad gry, tematyki, literatury dotyczącej tematu gry) o dokładnym terminie powiadomieni zostaną podczas zgłoszenia zespołu.

17. Każdy zespół ma do wykonania zadanie „0” - wymyślić nazwę dla swoje grupy oraz charakterystyczne elementy w wyglądzie, które będą odróżniać grupę od pozostałych grup, zadanie to będzie również punktowane.

18. Udział w grze jest bezpłatny.

 

A tak było w Kocudzy

Email Drukuj PDF

Kabaret GIEZ i Gorajska Kapela Podwórkowa QŃ wystąpiła podczas festynu "Z Kolbergiem po gminie" w Kocudzy II 24 czerwca 2012 roku

Fotorelacja:

 

Europo - daj się poznać

Email Drukuj PDF

Taką nazwę nosi projekt realizowany przez Nieformalną Grupę Cebularze przy wsparciu Gminnego Ośrodka Kultury w Goraju. Przez kilka miesięcy młodzież w Goraju będzie mogła uczestniczyć w zajęciach tanecznych, kulinarnych, rozrywkowych i konkursowych, w czterech blokach tematycznych: Północ, Południe, Wschód i Zachód Europy.

Od 18 czerwca do końca września młodzież w wieku 13–30 lat może realizować swoje pasje, rozwijać umiejętności i zdobywać nowe doświadczenia w czasie wolnym od nauki. Tematem projektu są spotkania z kulturą krajów europejskich, bez potrzeby zmiany miejsca zamieszkania oraz konfrontacja stereotypów z rzeczywistością. Skierowany jest nie tylko do młodych ludzi, ale także do osób starszych po 50 roku zycia, łącznie dla 20 osób.

W ramach projektu organizowane będą dla uczestników bezpłatne:

- Warsztaty taneczne (np. taniec irlandzki, paso doble, taniec belgijski, walc wiedeński)

- Warsztaty kulinarne (potrawy charakterystyczne dla poszczególnych stron Europy)

- prezentacje dla uczestników nt. innych państw Europy, quizy konkursy z mini nagrodami,

-  wieczorki karaoke ( tematyczne)

-  tematyczne zabawy taneczne

- spotkania filmowe

-  przygotowanie stoiska tematycznego

Projekt zakończy się wydaniem kalendarza stylizowanego, zaprojektowanego przez uczestników oraz nagranie krótkiego filmu ”Opowiem Wam..” a także konferencją podsumowująca, która służyć ma rozpowszechnianiu efektów i rezultatów  działań w ramach projektu „Europo – daj się poznać”

Do tej pory odbyły się zajęcia z tańca irlandzkiego, walca angielskiego, konkursy z nagrodami na temat północnych krajów europejskich, warsztaty kulinarne dań belgijskich, irlandzkich i skandynawskich oraz wieczór karaoke. Obecnie realizowany jest blok: PÓŁNOC. Zajęcia odbywają się wieczorami w Gminnym Ośrodku Kultury w Goraju.

Projekt ten jako jeden z nielicznych wniosków z Lubelszczyzny został rozpatrzony pozytywnie.

- Głównym tematem projektu jest poza formalna edukacja międzykulturowa, chcemy przede wszystkim podnieść  poziom ´świadomości, wiedzy i tolerancji na temat innych krajów, kultur europejskich, uczyć otwartości, elastycznego podejścia do innych, pełniejszego zrozumienia kultur we współczesnym świecie – opowiada Paweł Kuraś, koordynator projektu -Celem projektu jest również  pobudzenie do większej aktywności obywatelskiej, społecznej i kulturalnej młodzieży z Goraja, a także integracja, stwarzanie możliwości do poszukiwania nowych form rozwoju osobistego, rozwijania nowych pasji, hobby, tworzenia klubów młodzieżowych i grup nieformalnych, oraz dialog międzypokoleniowy.

Grupę inicjatywną tworzą: koordynator projektu – Paweł Kuraś, Ewa Malec, Ewelina Miszczak, Aneta Bucior oraz Rafał Stępniowski.

Projekt „Europo – daj się poznać” finansowany jest w ramach programu „Młodzież w działaniu” (Młodzież w działaniu” to program Unii Europejskiej, który pozwala uzyskać dofinansowanie na realizację projektu działaniu.

 

 
«pierwszapoprzednia61626364656667686970następnaostatnia»

Strona 67 z 81

Copyright © 2010 GOK - Goraj,
wyk. Łukasz Bracha